20 June 2017

Protein Tiramisu


Proteinový prášek je snad nejpoužívanější ingredience do zdravých receptů. Dorty, rolády, zmrzliny... Jsou snad bílkoviny synonymum ke slovu zdraví nebo dokonce dietní? ani náhodou, pokud to s nimi přeženete. Vždyť mají i stejné množství kalorií na gram jako sacharidy. Proč nahrazovat mouku (dejme tomu celozrnnou, madlovou atd) protejnovým práškem? Jediný důvod vidím třeba oslazení těsta nebo náplně do dortu, dodání vanilkové nebo jiné chutě, pokud si chcete nějaké ty sacharidy ušetřit a nepoužívat sladidla. Původní účel protejňáků byl, abychom rychle doplnili lehce stravitelné bílkoviny po sportovním výkonu, než si stihneme uvařit normální jídlo. Většina sportovců i nesportovců si kupuje syrovátkový protein, ale měli bychom si uvědomit, že na syrovátce není nic exkluzivního z hlediska racionální výživy. Jsou zde mnohem kvalitnější suroviny jako kaseináty (tvaroh) - na regeneraci svalů to nejlepší. Dávám si tvaroh vždy navečer před spaním, klidně ochucený ještě vanilkovým caseinem v prášku. 

Dnešní recept obsahuje hodně bílkovin i bez použití proteinu a je jen z nejčistších ingrediencí. Pro milovníky kávy to bude dokonalost. Nechte tiramisu před podáváním vychladit v mrazáku a máte hned zmrzlinu z příchutí latte.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...